Teléfonos

Teléfono do Concello: 982 360 004

Fax do Concello: 982 360 518

Noticias

SOLICITUDE DE DECLARACIÓN DE BIC PARA A PONTE CRUZUL


O Concello de Becerreá solicitou da Dirección Xeral do Patrimonio Cultural da Consellería de Cultura e Turismo a declaración de ben de interese cultural para a Ponte de Cruzul, situada na parroquia do mesmo nome do Concello de Becerreá, xa que se trata dun inmoble sobranceiro dos que integran o patrimonio cultural de Galicia, pois constitúe a única ponte das existentes na provincia de Lugo vinculada ao período Neoclásico.
Xunto ao seu valor histórico, esta ponte é un exemplo singular de enxeñería civil do período Neoclásico que destaca tamén pola súa interacción coa paisaxe, xa que se atopa nun espazo natural de extraordinaria beleza e valor ecolóxico.
Para respaldar esta iniciativa o Concello está a recadar firmas dos cidadás que apoien a denvandita declaración, para presentar na Dirección Xeral do Patrimonio Cultural da Consellería de Cultura e Turismo.
Os cidadás que queiran aportar firmas, poden facelo na Casa Consistorial, no Centro de Saúde, no Centro de Servizos Sociais, na Biblioteca-Telecentro ou descargar e imprimir a folla de firmas que se atopa na web do Concello, recadar todas as firmas que poidan e entregalas nas oficinas municipais do Concello de Becerreá, nun sobre pechado, dirixidas ao Sr. Alcalde.
Así mesmo o vindeiro día 20 de novembro de 2009, as 19:00 horas no Salón de actos do Instituto Ensino Secundario de Becerreá terá lugar unha mesa redonda, na que participaran expertos na materia para profundizar no coñecemento da Ponte, coa implicación dos veciños, co gallo de conquerir a declaración de ben de interese cultural para a Ponte Cruzul.
DOCUMENTOS:
DESCRICIÓN DA PONTE DE CRUZUL DE BECERREÁ.
FOLLA DE RECOLLIDA DE FIRMAS.
MODELO DE CARTA PARA AS ASOCIACIÓNS QUE QUEIRA APOIAR A SOLICITUDE DE BIC.
FOLLETO INFORMATIVO DA MESA REDONDA QUE SE CELEBRARÁ O VIDEIRO DÍA 20/11/2009.
FOTOS DA MESA REDONDA CELEBRADA O DÍA 20/11/2009

 

La Xunta remite al ministerio la documentación para declarar BIC el puente de Cruzul, en Becerreá

La voz. Fecha: 4/11/2010

La Consellería de Cultura notificó al Concello de Becerreá que no es competente para decidir sobre la declaración del puente de Cruzul como bien de interés cultural (BIC). A pesar de que la comunicación llegó al ayuntamiento 14 meses después de cursar la petición, el organismo local ya no tendrá que repetir los trámites, porque el propio departamento de la Xunta remitió al Ministerio de Cultura toda la documentación que había recibido.

La Administración autonómica aclara que la decisión es competencia de la central por tratarse de un puente perteneciente a la red de carreteras estatales. Según señaló el alcalde, Manuel Martínez, primero tendrá que ser el Ministerio de Fomento quien autorice la tramitación para la declaración de BIC. Posteriormente dependerá del Ministerio de Cultura la decisión de reconocerle a Cruzul el carácter de bien de interés cultura.

El mandatario está convencido de que el puente recibirá el visto bueno de ambos departamentos del Gobierno central. Incluso espera que los trámites se agilicen y el proceso remate en un plazo prudencial. Si estas previsiones se cumplen, el puente, situado en la originaria carretera N-VI, probablemente recibirá fondos para su restauración procedentes del denominado 1% Cultural, partida que Fomento dedica, del total de sus contrataciones, a obras relacionadas con el patrimonio cultural.

En los años 70 del siglo pasado el puente de Cruzul quedó liberado del tráfico rodado tras la construcción de un viaducto y un desvío en la carretera nacional. La entrada en servicio de la autovía también dejó al segundo paso elevado casi exclusivamente para el tráfico rodado de la comarca.

Según los historiadores, la construcción del puente de Cruzul se inició en durante el reinado de Carlos III y rematadas en la de su hijo, Carlos IV. Tiene una longitud de unos 93 metros con una calzada de ocho metros de ancho. Sus arcos alcanzan 29,2 de altura.

El puente de Cruzul es un bien cultural que merece ser reconocido, según los ponentes en una mesa redonda

Autor: La Voz Fecha: 21/11/2009

El puente de Cruzul merece el reconocimiento de ser considerado Bien de Interés Cultural, según se desprende de las intervenciones que tuvieron lugar durante una mesa redonda celebrada ayer en Becerreá, dedicada a esta obra. Fue la primera de una serie de actividades programadas por el Concello para reivindicar esa consideración, cuya decisión depende de la Consellería de Cultura.

La mesa redonda se celebró en el salón de actos del instituto de la villa, con la asistencia de numeroso público. Estuvo moderada por el etnógrafo Fernando Arribas y tomaron parte en el debate el historiador Adolfo de Abel Vilela, la profesora de Historia da Arte de la Universidade de Santiago Ana Goy Diz; el arquitecto y profesor asociado de la Escola Superior de Arquitectura de A Coruña Xosé Anxo Carreira Montes; Manuel Durán Fuente, profesor de la Escola Superior de Enxeñeiros de Camiños de la Universidade de A Coruña, y Roxelio Pérez Moreira, profesor de Edafología de la Escola Politécnica de Lugo.

En la presentación también participaron el alcalde de Becerreá, Manuel Martínez Núñez, y el vicepresidente primero de la Diputación, Antón Bao Abelleira. Este último instó a las administraciones públicas a continuar conservando, rehabilitando, protegiendo e incentivando el estudio de todas las manifestaciones, materiales o inmateriales, del patrimonio histórico y cultural, que calificó de rico. Durante el acto de ayer también confirmó que la institución provincial, a través del área de Cultura, «apoiará este tipo de iniciativas contribuíndo sempre á conservación dun elemento que define en boa medida a identidade dun pobo». El alcalde agradeció a todos los presentes su participación.

Historiadores y técnicos ensalzan el puente de Cruzul y piden que sea BIC

21/11/2009 - Pilar G. Cheda / El Progreso (Lugo)

Una mesa redonda reunió este viernes en Becerreá a dos historiadores, un arquitecto, un ingeniero de caminos y un edafólogo para analizar los valores del puente de Cruzul. Coincidieron en que esta construcción merece ser declarada Bien de Interés Cultural (BIC), como ha solicitado el Ayuntamiento de Becerreá, tanto desde el punto de vista arquitectónico como por su vertiente artística y su integración con el entorno natural.

El acto, que fue moderado por el etnógrafo Fernando Arribas Arias, fue inaugurado por el alcalde de Becerreá, Manuel Martínez, y el vicepresidente de la Diputación, Antón Bao, que destacaron la apuesta de ambas instituciones por conseguir la distinción para el puente.

El ingeniero de Caminos Manuel Durán Fuentes destacó la calidad compositiva y constructiva del puente de Cruzul y lo definió como la primera obra moderna de la provincia de Lugo.

El arquitecto Xosé Anxo Carreira Montes coincidió en esta apreciación y puso la construcción como ejemplo de unión entre arquitectura e ingeniería civil.

Su interacción con el paisaje fue destacada por Roxelio Pérez Moreira, edafólogo, quien subrayó el valor natural del encinal que rodea el puente.

La historiadora Ana Goy Diz recordó su singularidad como parte del camino real en tiempos de Carlos III y Adolfo de Abel Vilela repasó la historia de tradición oral sobre el puente y recordó el paso por él de personajes famosos como Francisco de Asís o Isabel II, entre otros.

Único ejemplo del Neoclásico en Lugo

El puente de Cruzul es una obra de ingeniería civil de la Ilustración, el único ejemplo del Neoclásico en la provincia de Lugo. Se atribuye a Carlos Lemaur, autor también del pazo de Raxoi y la reforma de la capilla mayor de la catedral de Lugo.

Está situado en el kilómetro 465 de la antigua N-VI y fue construido a finales del siglo XVIII, bajo los mandatos de Carlos III y su hijo Carlos IV. Su estructura se compone de tres arcos de medio punto. Tiene 93 metros de largo, algo más de 29 de alto y un ancho de ocho.

Algunas fuentes aseguran que fue volado en la Guerra de la Independencia para obstaculizar el paso de las tropas francesas, pero historiadores como Abel Vilela atribuyen este episodio a una leyenda.

Castelo de Pambre Parque Rosalía de Castro Cuartel de San Fernando Petroglifos Puente de Cruzul Torre dos Moreno

Autor: La Voz Fecha: 20/12/2009

Palas de Rei

Na lista vermella. A asociación Hispania Nostra, que defende o patrimonio, ten na súa lista vermella de monumentos con riscos esta fortaleza, exemplo da arquitectura medieval de Galicia construída no século XIV. Os riscos que corre este castelo da Ulloa son a caída de sillares, os afundimentos e outros danos. «A pesar de ser unhas das fortalezas mellor conservadas de Galicia atópase suxeita a un deterioro progresivo que afecta á torre da homenaxe». O castelo está agora en venta tras falecer o seu anterior dono.

Lugo

Petición plenaria. O pasado novembro, o pleno do Concello de Lugo aprobou pedir a declaración de BIC do senlleiro parque lucense. Ademais de conseguir a protección dun espazo verde da cidade, o goberno local considera que desta maneira se pode resolver o problema que plantea a autorización de construción na unidade de actuación da coñecida como finca do Garañón, ao pé do parque. Nos últimos anos, os veciños da zona opóñense a que se levanten unhas torres que afectarían á visibilidade das beiras do Miño.

Lugo

BIC dende este verán. A Xunta outorgoulle a distinción o pasado xullo e delimitou a zona afectada, que tamén será obxecto de protección e conservación. Tras frustrarse o proxecto para convertelo en auditorio, agora todo parece indicar que será o lugar do Museo da Romanización. No entanto, o edificio amosa un grave deterioro no seu exterior, con canalizacións rotas ou tiradas no chan. O cuartel foi mandado construír por Carlos III no ano 1779 como lugar para atender aos eivados do exército.

Antas de Ulla

Grandes esquecidos. A maior concentración de petróglifos de Galicia atópase nos montes do Farelo, convertendo a Antas de Ulla no lugar con maior densidade de este tipo de restos. Varios investigadores da USC e veciños do municipio, como Cristina Varela, puxéronos en valor na última década, pero seguen ser declarados BIC e falta un proxecto de conservación e posta en valor duns achádegos máis antigos que as pirámides de Exipto. Hai un dos gravados circulares máis grandes de Galicia.

Becerreá

Petición para ser declarado BIC. A recente celebración dunhas xornadas que promoveu o Concello de Becerreá serviron para que os participantes pedisen que a histórica ponte de Cruzul fose declarada BIC, co que sería a segunda ponte do municipio que tivese a citada declaración, tras a de Gatín. O Concello ten previsto iniciar unha campaña de recollida de sinaturas para conseguir que se recoñeza a ponte, que desde a Idade Media foi un paso necesario entre Galicia e a Meseta.

Ribadeo

Perigo de derrube. O edificio máis representativo de Ribadeo está en grave deterioro e só unha actuación urxente podería salvalo. Ata sete propietarios diferentes ten este palacete de trazos modernistas, que constitúe un elemento de fusión entre o vello e o novo Ribadeo. Foi no seu momento, a inicios do século XX, toda unha innovación polas instalacións e os materiais empregados. O Concello, co 21,25% de propiedade, urxe ao resto de donos ao seu arranxo.

Cer

 

files/Ponte_Cruzul_.jpg  

Servizos

Novas Destacadas
Volver    
[Xunta de Galicia]